V krizi smisla tiči misel






         

26.02.2011

ema, šema, krema, tema

Zapisano pod: Glasba, jazz, itd... — andee - 26.02.2011

Svojo blogersko kariero sem pričel s komentiranjem Evrosonga, zato bom tudi tokrat nekaj navrgel o prihajajoči Emi. Najprej nekaj o sistemu tekmovanja.

Lepo je graditi na predhodnih prispevkih, tule sta: http://andee.blog.siol.net/2008/05/28/evro-song-ne-ne/ in http://andee.blog.siol.net/2008/06/07/nic-pretresljivega-ali-vendar/. K stvari torej. Kot bo bralec obeh zgoraj linkanih prispevkov uganil, pozdravljam, da Slovenci ponovno uvajajo žirijo. Vendar so seveda tudi tokrat stvar razumeli povsem po svoje. Sem mnenja, da, prvič, tudi doslej slovenske žirije niso opravile svoje posla dobro, ker v Sloveniji sodelovanje v žiriji žirantje razumejo kot dušebrižništvo, in želijo zmago ‘Glasbe’, ja, z velikim G. Ponavadi so to (bili) ljudje, ki so vsaj na tihem nasprotovali sodobnim trendom na Evrosongu, in so bili veseli priložnosti, da ‘rešijo’ Glasbo. Če so zato uničili Emo, je bila to pač kolateralna škoda njihovim prepričanjem. Pogosto so bile tudi tu prisotne veze in poznanstva in predvsem zamere in male zavisti do tekmovalcev. Tako je bila na Emi v preteklih letih predstavljena vrsta pesmi, ki so bile zelo solidne (primer lanskega leta je očiten: medtem ko ‘lignjev’ ne posluša skoraj nihče več, so skladbe Dež, Črni konji čez nebo in predvsem Kaj in kam postale pravi radijski hiti), žal pogosto prav zaradi odločitev žirije (seveda to za lansko leto ne velja) ostale brez nastopa na Evrosongu.

Vendar je še bistveno hujši drug vidik. Številni ekonomisti so po prevladi vzhodnih držav na Evrosongu pokazali, da je glasovanje občinstva bolj nagnjeno k pristranskostim kot glasovanje žirije. Ker pa sta problematični obe obliki sami zase, je najboljša oz. najmanj škodljiva/pristranska možnost, da odločata tako žirija kot občinstvo, pola pola torej. Rezultati takšnega modela so bili dobro vidni v preteklih dveh letih, ko je Evrosong ponovno postal zanimiva, dinamična in predvsem (ponovno) relativno nepredvidljiva prireditev.

Slovenci pa bomo najprej prepustili izbor samo žiriji, ki bo seveda pazljivo izločila vse tiste, ki bi lahko zamajali slovenski glasbeni okus in, bog ne daj, celo kaj naredili tudi na Evrosongu. Potem, ko bosta v finalu ostali dve politično korektni pesmi, pa bo gledalcem ponovno ostalo izbrati manjše zlo. Obup, ampak res čisto a la Slovenija.

YouTube slika preogleda

Še malo glede pesmi samih. Resnično obupne tokrat vsaj zame ni nobene, morda tu izstopa komad skupine Rock Partyzani, ki je nekakšna slaboumna ruska revolucionarna fešta, čisto a la Aleš Klinar. Pesem Omarja Naberja je podobna kot nekaj njegovih zadnjih meni znanih pesmi – precej klišejska. Potem sta tu dve, pogojno tri plesne eurodance skladbe – April; Sylvain in Mike Vale feat. Hannah Mancini; ter, kot rečeno pogojno, disko/bee-gees skladba skupine Feliks Langus. Meni osebno so simpatične vse tri, morda še najbolj Hannah Mancini, vendar pa se ne morem znebiti občutka, da so vse tri nekoliko preplehke, da bi se resnično vsedle v ušesa evropskih poslušalcev. Potem je tu zelo neevrosongovska pesem skupine Leeloojamais, ki je sicer verjetno glasbeno najboljša, vendar pride do izraza šele ob večkratnem poslušanju, vsaj z mano je bilo tako. Kaj še ostane? Relativno dober pop-rock komad Nine Pušlar, ki nadaljuje tam, kjer je lansko leto nehala. Maja Keuc pokaže, da ima zelo prepoznaven vokal, in morda gre tudi za najbolj vokalno vpadljivo skladbo. Time to time uporabljajo sicer milozvočne, soft jazz harmonske strukture, vendar pa po mojem predvsem nihče od njih ni dovolj izrazit in močan vokalist, tako da je zadeva precej pozabljiva.

YouTube slika preogleda

Vse v vsemu, kot moje favoritke bi zapisal Majo Keuc, Nino Pušlar, April, Hannah Mancini in Leeloojamais. Predvsem zadnji dve sta mi ostali v spominu, prva, ker je morda najbolj evrosongovska od vseh navedenih skladb, ter druga, ker jo preprosto nisem mogel nehati poslušati, ko sem jo enkrat pričel, in ker poznam nekaj fantov iz te skupine in sem si jih zelo želel slišati na Emi. Ne bom pa preveč razočaran, če katerakoli od zgornjih petih skladb letos zmaga, vsaj po doslej slišanem.

Vendar kot rečeno moja diagnoza prireditve ostaja enaka: predvidevam, da bosta Hannah Mancini in Maja Keuc (pa še marskido od dobrih) izpadli zaradi dušebrižništva žirije, in da bomo v finalu videli dvoboj nekoga iz skupine Nina Pušlar/Time to time/Tabu ali Leeloojamais. Ker so preprosto najbolj pravilno usmerjeni in zveneči. Žal je moja diagnoza, da bo kljub solidnim (čeprav ne vrhunskim) pesmim letošnjo Emo uničila žirija. Bom pa vesel, če bom demantiran.

  • Share/Bookmark


20 komentarjev »

  1.   nevenka — 26.02.2011 @ 05:23 nevenka

    Ti povem, Severina nas bo rešila.
    Toliko o tem, da še žirije ne znamo sestaviti tako, da nam ne bi bila v sramoto.

  2.   andee — 26.02.2011 @ 17:25 andee

    @Nevenka:
    hvala za odgovor. Čisto resno: kdo pa naj sedi v žiriji? Mislim, da je to ključno vprašanje, ki mu moramo posvetiti več pozornosti kot doslej. Vsi, ki sedijo tam, morajo vedeti, da so tam samo z enim razlogom: da Slovenija zmaga na Evrosongu (ali tam vsaj zapusti zelo zelo dober vtis). Nikakor pa ne sme biti cilj, da se pošiljajo skladbe po katerem koli drugem merilu (a.k.a. ‘glasbena’ ‘kvaliteta’ ipd.) Takšno je vsaj moje mnenje. Pa še žiriji je potrebno omejiti pristojnosti in naj ima povsem enako vlogo kot glasovi ljudstva, torej razmerje pol-pol.

    Tako da ne vidim najhujšega problema v Severini. Priznam, da mi je bilo huje, ko so v žiriji sedeli Andrej Šifrer in podobni, ki so javno izražali zgroženost nad kvaliteto prijavljenih skladb na Emo. Vsi vemo, da so potem mnoge dobre skladbe odpadle že pred Emo, na Emo pa so bili uvrščeni izvajalci, za katere smo slišali tisti večer in ne prej in ne potem nikoli več. Nekateri (npr. Platin) so bili celo zmagovalci. Krivda za takšen (vsaj začetni) izbor izvajalcev in pesmi je lahko samo na žiriji, žal.

    Pa da bo jasno: Andreja Šifrerja zelo cenim kot glasbenega izvajalca in uživam ob mnogih pesmih, ki jih je napisal. Kot člana žirije pa se ga (žal edinega, ki mi sedajle pride na misel, bilo pa jih je precej več) spomnim po izraženem mnenju in zavzemanju za več ‘prave glasbe’ na Emi. Morda pa me spomin vara.

  3.   nevenka — 27.02.2011 @ 08:17 nevenka

    He, he…sem vedela, da boš postavil tole vprašanje: kdo pa naj sedi v žiriji?

    Itak ni dovolj, da se sekiramo zaradi EME, itak ni dovolj, da se sekiramo zaradi izbrane žirije, čisto jasno je, da se moramo sekirati še za to, kdo je tisti, ki izbira žirante. Nekdo to pač naredi. In naredil bi naj to tisti, ki mu to vprašanje ni vprašanje. In zakaj naj ne bi v žiriji sedela kar Čepinka, če lahko Severinka.

    Jaz proti Šifrerjevem mnenju nimam nič. Vidiš, če bi se držal lastnega mnenja, najbrž ne bi pel.

    Vem, za zajtrk sem imela kritičnost in slabo sem spala. Težko mi je ustreči :-)
    Malo je pri nas takih, ki bi jim človek dal škarje in platno. Tudi za to je treba biti strokovnjak.
    Pri nas glasba in glasbena kultura enostavno nista na ustreznem nivoju. Za EMO je vsekakor potrebno izbrati izvajalce, ki so vokalno in instrumentalno dobri, z izvirnimi pristopi k sodobnemu in modernemu. Morda pa celo niti ne. Samo takrat morajo biti pa božansko dobri.

    Ahh.

  4.   andee — 27.02.2011 @ 12:27 andee

    @Nevenka:
    kritičnost ni čisto nič problem, dokler je ‘pri stvari’. Tako da hvala za odgovor.
    Problem ‘kdo naj sedi v žiriji’ pa sem izpostavil, ker sam zagovarjam sistem z žirijo, vendar pa ta sistem preverjeno v Sloveniji ne deluje, in že velikokrat v preteklosti se je zgodilo, da so bile odločitve naše žirije bizarne in nasprotujoče izboru in željam javnosti. Skladbe, ki smo jih pošiljali (po izboru žirije) pa so popušile na celi črti.
    Zato v našem primeru gotovo je problem, kako izbrati žirijo (in očitno tudi kakšne pristojnosti naj ima). Ampak preden nadaljujem, bi res rad preveril, ali moje napovedi sploh držijo, morda pa bo danes zvečer drugače.

  5.   nevenka — 27.02.2011 @ 14:42 nevenka

    No, če ne bi ravno omenil, bi najbrž vse zamudila.
    Tako sem bom pa potrudila, da ne bom.
    Hočem vedeti, kaj bo vzrok moji slabi volji. Čeprav zelo upam na kaj dobrega :-)

  6.   andee — 27.02.2011 @ 15:10 andee

    Tudi jaz. Bomo videli…

  7.   Glasba — 27.02.2011 @ 18:16

    Skoraj vsi komadi so preplehki. Škoda za Majo Keuc, ker bi ji res lahko naredili izjemen komad z neko hudo linijo refrena, tako pa vse skupaj nima repa in glave.

  8.   Sjuzn — 27.02.2011 @ 18:31

    Meni se vsaka glasbena(+lepotna,…) tekmovanja zdijo brezveze. To sploh ni realno, ker meni je všeč eno, drugemu drugo. In dober star pregovor pač pravi, da se o okusih ne razpravlja. In potem se ljudje kregajo okoli glasbe, ki je nekaj najlepšega na svetu.

  9.   jank — 27.02.2011 @ 18:52

    Se mi zdi, da vedno pozabljamo na eno stvar. Ni problem samo žirija in ne samo ljudstvo ki glasuje, največkrat je problem tudi to, da ni zares fenomenalne skladbe, katero bi lahko izbrali na Emi in katera bi si zalužila uspeh na eurosongu. Letos je sicer RTV naredil dober koncept s temi povabili, a se zdi, da ti izvajalci na Emi ne bodo nastopili s svojim najboljšim kar lahko. Vseeno je letos dober obet, da popravimo lanski katastrofalen vtis, ki smo ga naredili v Evropi.

  10.   Popaj — 27.02.2011 @ 19:09

    Zakaj pa bi morali v žiriji sedeti strokovnjaki? Saj zmagovalca Eurosonga tudi ne odločajo strokovnjaki, razen če je letos kaj drugače? Torej ni potrebno izbrati tehnično najbolj zapete pesmi, ampak tako da bo všeč EU folku, in zato v komisiji res ne potrebujemo glasbenih strokovnjakov, ki verjetno izbirajo čisto po drugih kriterijih.

  11.   Jank — 27.02.2011 @ 19:44

    Popaj, motiš se. Na eurosongu zadnja leta poleg ljudstva odloča tudi strokovna komisija. Pa tudi če ne bi, naše ljudstvo je že pokazalo kakšen (ne)okus ima. Zato še kako potrebuje strokovno pomoč:)

  12.   kekec — 27.02.2011 @ 19:53

    če je organizater nekompetenten pa njegova žirija pa…. tako…. naprej, kdo bi smel in mogel biti ? In kdo je Andee pa Nevenka pa JEST, da smemo popljuvati, ki imajo za sabo kar nekaj uspehov ? KDO ali vsaj KAJ hudiča smo mi, da vse vemo in znamo pa nihče ne ve za nas in se
    plazimo z “modrovanji” po blogih ? Imeti PRAVICO povedati svoje mnenje ? Kaj pa DOLŽNOST
    vedeti kaj o temi kritike ? Ali je tudi za EMO dovolj slovencljska zdraharska miselnost in žaljenje udeležencev prireditve ? Pa saj lahko gledate Šeherezado !!

  13.   andee — 27.02.2011 @ 20:05 andee

    @Glasba:
    se strinjam, kljub spremembi in vabljenim dobrim izvajalcem med pesmimi še vedno ni niti ene, ki bi zares prepričala.

    @Sjuzn:
    hvala za komentar. Ob njem se spomnim na predavanje, ki ga je letos imel kulturni ekonomist Victor Ginsburgh v Ljubljani, in na katerem mu je tudi s številkami (na primerih oskarjev, Pulitzerjev in glasbenih tekmovanj) uspelo pokazati, da so nagrade na področju umetnosti zelo neproduktivne in predvsem zelo slaba napoved kvalitete in uspešnosti izvajalca. Njegov sklep: ukinimo nagrade. Torej čisto to, kar predlagaš tudi ti, in moram reči, da sem tudi sam blizu tega mnenja.

    @Jank:
    Se popolnoma strinjam, nekako podobno kot v odgovoru Glasbi. Res ni niti ene skladbe, ki bi prav posebej prepričala, čeprav tudi prav slabe tokrat ni nobene. Morda nam uspe priti v finale na ESC, kaj več pa po doslej slišanem najbrž res težko.

    @Popaj:
    se načeloma strinjam s tem, kar je odgovoril že Jank. Imaš pa gotovo prav v tem, da včasih preveliki ’strokovnjaki’ pokvarijo prireditev.

  14.   andee — 27.02.2011 @ 20:14 andee

    @Kekec:
    imaš prav, da je potrebno vedeti kaj kritiziraš in predvsem če že kritiziraš, imeti na zalogi kaj v zameno. Se torej strinjam, ampak mislim, da je v tem primeru za to poskrbljeno.

    Ne pravim, da je žirija nekompetentna, ampak da je napačen že sam sistem. Upam pa, da prireditev, ki se je že začela, danes vseeno uspe.

  15.   andee — 27.02.2011 @ 21:45 andee

    Ura je 21:45. Žirija je odločila. Moram reči, da sem kar zelo zadovoljen – čeprav je sistem nesporno slab, sta tudi meni izbrani pesmi bili najboljši. Morda pa se vendarle spreminjajo čudne navade slovenskih žirij iz preteklih let, čeprav bo verjetno kar precej tudi kritik, kot vedno.
    Toliko. Mislim, da bo zmagala Maja Keuc, vendar bomo videli.

  16.   Maj — 28.02.2011 @ 02:28

    Žirijo bi morali prepovedati-vedno naj odločajo glasovi gledalcev.

    S to skladbo nimamo nobenih šans, me pa veseli, da gre na Evrosong ena mlada pevka in ne spet kak Omar.

    Oddaja in scena je bila zelo slaba, žirantke sploh škoda komentirat je pa Klemen rešil, tako, da ga je bilo vsaj veselje poslušat.

    Je pa sramota, da lanskih zmagovalcev niso niti povabili na prireditev, kar mislim, da se doslej še ni zgodilo pa čeprav so naš čisto dostojno zastopali in dosegli podobno uvrstitev kot jo bomo letos.

    April bi šla morda malo bolj na hitro v uho a je sicer čisti obup in jo več kot trikrat ne moreš poslušat.

    Držim pesti, da se Maji posreči vsaj nastop v finalu.

  17.   nevenka — 28.02.2011 @ 05:04 nevenka

    Kekec, ker v naši deželi naj bi ljudje imeli pravico do svojega mnenja, torej do tega, da cenijo, kar se jim zdi tega vredno in to tudi izrazijo. Pika. Vedno bolj sem v življenju vesela, da sem jaz jaz in ne kdo drug. Moja dolžnost je, da sem poštena in nisem del nobene kuhinje in si želim, da bi nekdo slovenijo vsaj solidno zastopal in na s ne bi sramotil.
    Osramotijo pa nas vsi v verigi Ema izbora, če slabo opravijo svoje DELO.
    No, tokratna EMA v primerjavi s prejšnjimi, se je kar dobro obnesla, čeprav se z veliko izvirnostjo ne moremo hvaliti, smo pa poskušali stopiti v korak s časom, kar je v mojih očeh velik napredek. Nisem se dolgočasila in prvič nisem imela ene pesmi za favorita, potem pa dolgo nič.
    Strinjam se, da je škoda, da je Majina pesem ritmično in melodično v rahlo razsutem stanju in nima tistega delčka v sebi, ki bi si ga človek lahko požvižgaval že uro po poslušanju. Se mi zdi, da je za Evrovizijo to skoraj nujno. Naša gaga je ta delček imela.

    Načeloma nisem proti nagradam, ker smo potem avtomatičnno ob prireditev na katero vendarle pridejo stvari v katere je vloženo malček več. Sem pa mnenja, da mora biti nagrada ustvarjano stimulativna, torej morajo biti jasni kriteriji že v naprej.
    Če pa je vse od “boga odvisno”, pa tega ni.
    Nekaj mora biti, kar spravlja glasbeno ali katerokoli drugo kulturo na višji nivo, ali pa vsaj predstavi različno ustvarjalnost nekega časa. Tudi šolo je težko opraviti brez ocen, brez šole pa nisi v glavnem nič.

    Maja se je gotovo potrudila in se ji najbrž obeta zanimiva glasbena pot. Vendar to karona nudi, v svetu počnejo tisti, ki se s tem ukvarjajo, bolje. Torej ne sme biti razočarana. Vsekakor ji želim čim boljšo uvrstitev.
    To, da smo slišali Kalamare in je bila iz tega narejena plesna točka, mi je bilo več kot dovolj, da so mi pokvarili večer.
    Pojma nimam kaj komu pomeni: dostojno?
    Kvečjem niso bili krivi, da smo jih poslali na Evrovizijo.

  18.   nevenka — 30.03.2011 @ 19:15 nevenka

    Najbrž ti že nisem povedala, kako zelo všeč mi je ime tvojega bloga.
    No, evo. Všeč mi je. Zelo. :-)

  19.   nevenka — 30.03.2011 @ 19:16 nevenka

    …oprosti, “še”.

  20.   andee — 30.03.2011 @ 23:14 andee

    Nevenka,
    najlepša hvala, me veseli. I appreciate this :)

RSS vir za komentarje na objavo. Trackback URI

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

Blog V krizi smisla tiči misel | Zagotavlja SiOL | O Sistemu |