V krizi smisla tiči misel






         

2.07.2010

Proti Proti paradi ponosa

Zapisano pod: Politične 'analize' — andee - 2.07.2010

Človek ne more verjeti, kaj se vse znajde na netu: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=121329541243704. Hate skupina ‘Proti paradi ponosa’.

Nekaj sočnih izsekov, kot nekakšen krik nad neumnostjo v družbi, torej da je nekdo (ne nekdo, ampak 1.566 članov skupine!!) tako bolan, da to resno objavlja in misli:

‘Bolan človek se zdravi ne pa da je ponosen na svojo bolezen!!! In ne hodi okoli se dret in paradirat da vsi morejo vedet da je bolan!!!’

‘Zato otrokom razložite kaj je normalno: DRUŽINA, LJUBEZEN, kaj je naravno in kaj ni naravno, kako narava funkcionira, kaj je prava sreča, Kaj je prava vera in kaj je prava ljubezen, in kaj je življenje!’

‘…očistimo Slovenijo zla, ki ga propagirajo gey aktivisti.
Imajo Nizozemsko, Belgijo, Izrael in ZDA pa naj tam širijo njihovo zlo in bolezen.’

Ljudje božji, ali ste jim fovš? Ste zaljubljeni v katerega/katero od njih, pa zveza ne uspe, ker on/ona želi nekoga/neko drugo? Ali pa preprosto ne morete sprejeti najbolj osnovne drugačnosti v družbi? Je težko, ne, saj vem… Kaj reči – naj vas spomnim: vsi drugačni, vsi enakopravni! V obe smeri seveda, ampak v primeru te hate skupine gre seveda za premik samo v eno, jasno začrtano, in v prazgodovino vodečo smer.

  • Share/Bookmark


26 komentarjev »

  1.   JURE — 2.07.2010 @ 18:05

    PARADA PONOSA? KAKŠNEGA PONOSA?! SRAMOTA!!!

  2.   marš na drini — 2.07.2010 @ 18:27 marš na drini

    nima smisla. jaz tudi na noben način ne morem razumeti ljudi, ki protestirajo proti nečem, kar v bistvu v ničemer in nikakor ne posega v njihova življenja. popolna nesposobnost dojemanja realnosti, kjer je pač vsaka svoboda ne stvar tvoje odločitve, ampak tega, da ti jo tudi ostali priznajo. ampak tega se tem umskim zmazkom na noben način ne da pojasnit. je pa ironično, da govorijo o bolezni, glede na to, da homoseksualnosti nobena zdravstvena institucija ne smatra za bolezen, je pa homofobija neko nenormalno psihološko stanje, s katerim se ukvarja tudi psihologija in zato obstajajo seveda tudi terapije. sicer pa to stran konkretno obravnava tudi policija.

  3.   andee — 2.07.2010 @ 19:35 andee

    @JURE:
    glej, bom povedal preprosto: lahko si vesel, da bom ta komentar pustil na blogu.

    @Marš na Drini:
    ne bi mogel bolje povedati. Podpišem, anytime!

  4.   nevenka — 2.07.2010 @ 21:16 nevenka

    Jaz ne protestiram, sem pa mnenja, da si s parado ne delajo nobene usluge, pač pa karikirajo svojo različnost. In tudi sem mnenja, da parada ni dejanje ponosa.
    Ponosen človek svoje intime ne izpostavlja.

  5.   beatnik — 2.07.2010 @ 22:43

    Ce je clovek prikrajsan za dolocene pravice in vsake toliko fase klado v tilnik zaradi dejstva, ki ga najbolj determinira kot osebnost, se mi zdi obcutek ponosa, ko se upre zatiranju in zahteva to, kar mu pripada, povsem razumljiv. Ponosen je na to, kar je in kar si upa biti v druzbi neumnih in nevarnih. Tako kot je nekdo v doloceni situaciji ponosen, da je zenska ali temnopolt. Ce nekdo ni ponosen, da je strejt, je to njegov problem. Je pac lahko srecen, da ni dozivel odnosa, ki bi taksen obcutek ponosa sprozil. Manj so mi razumljive taksne opazke s strani gejev, ces oni pa ne bodo paradirali, saj nimajo biti za kaj ponosni, ker so taksni kot ostali, in, hehe, saj tudi na svojo barvo las niso ponosni. Ja kul, nimate pa enakih pravic kot ostali. Pa ne zaradi rjave barve las.

    Problem parad osebno vidim zgolj v komercializaciji in posledicno slabem PR-pristopu. Densanje z razgaljeno ritjo in perjem za vratom ni najbolj diplomatski pristop za doseganje zastavljeni ciljev, t.j. v kolikor cilji niso samo dobra zurka in morda kak fuk po koncu ali vmes. Tako me ni presenetilo, da je Judith Butler letos zavrnila neko nagrado na berlinski paradi med drugimi tudi iz tega razloga. No, v slovenskih paradah, kolikor sem jih spremljal preko medijev, prevelikih kiksov nikoli nisem zaznal. Skupina fantov in deklet se sprehodi skozi mesto, malo piskajo, vihtijo mavricne zastave in s plakati opozarjajo na krivice, ki se jim godijo. Big deal. Sem pa zasledil velik kiks pred meseci med prebiranjem intervjuja z neko gospo, ki je izrazila stalisce, da slovenska druzba se ni dovolj zrela za to, da geji zahtevajo izenacitev pravic in naj se raje nekaj let se trudijo narediti dober vtis na ljudi, recimo z odnasanjem smeti starim gospem. Ko bodo dovoljkrat odnesli smeti, se bo mogoce tetam posvetilo, da so ti geji v bistvu prav fejst ljudje in si zasluzijo enake pravice. Skratka zelo zabavno, ce gospa ne bi bila ugledna slovenska antropologinja Vesna Vuk Godina. Tako pa je kot kreatorka mnenja in intelekutalka izpadla kot velika sramota za stroko in dokaz, zakaj so dolocene stvari v nasi druzbi taksne kot so, ker drugace itak ne more bit, ce smrdi ze pri vrhu.

    Kar se tice fejsbuk skupine mentalnega deliverance smetja, sem prav tako zgrozen. Morda niti ne toliko presenecen glede na gospodarsko situacijo v Sloveniji in stevilne nedavne skandale brez zasluzenega epiloga. Nezadovoljna in preprosta raja bo pac hitro svoja nezadovoljstva in frustre kanalizirala v dezurnega krivca, t.j. pedre (kar je isto kot: zoofil, pedofil, baricevic, senicji lobi al kar cela vlada ane?). Se posebej, ce jim kdo zagrozi s skrunitvijo svete druzine, od katere je odvisen obstoj slovenskega naroda.

    Torej parada v Lj? Zakaj pa ne. Ce bi bil v Sloveniji, bi se z veseljem sprehodil zraven, heh.

  6.   andee — 2.07.2010 @ 23:42 andee

    @Nevenka:
    se strinjam s tabo, ampak prav takšne hate skupine dajejo paradi njen smisel. Pa tudi sicer ni morda nič narobe, če parada je, kot vsako drugo rajanje.

    @Beatnik:
    ali imaš morda kake bolj točne koordinate do tega nastopa Vesne Godine?

  7.   beatnik — 3.07.2010 @ 00:04

    Tule je link: http://www.delo.si/clanek/101364

    V bistvu vmes vplete se Ojdipa in se osramoti se z nekaterimi drugimi antropoloskimi kiksi.

  8.   andee — 3.07.2010 @ 00:20 andee

    @Beatnik:
    najlepša hvala!

    @vsi:
    pravkar sem šel gledat na Facebook. Skupina narašča s trenutkom v trenutek, sedajle ima 1.631 članov, pomeni, da jih je od trenutka mojega zapisa danes pozno popoldan pridobila 65. Pa ne da bi bilo to presenetljivo, se pa ob tem odpira dobra možnost sociološke študije nestrpnosti pri nas, namreč študija vseh podatkov o sebi, do katerih člani skupine dovolijo dostop. Kakšna je zastopanost spolov, kaj člani skupine radi počnejo in gledajo, kako se opredeljujejo. Meni se to sliši noro oz. zelo zanimivo, vsaj nekaj koristnega tudi od te skupine…

  9.   andee — 3.07.2010 @ 00:59 andee

    @Beatnik:
    sem prebral članek, še enkrat hvala za link! Ker gospo kar dobro poznam s predavanj, kot predstavnik prve generacije ‘njenih’ kulturologov, sem članek kar požrl, priznam…

    Ne poznam dovolj psihoanalize (čeprav jo poznam dovolj dobro, če ne drugega iz dveh let njenih intenzivnih predavanj), da bi lahko res presodil, ali je njena teza o tem, da vsak otrok potrebuje očeta in mater za normalno razrešitev Ojdipa točna. Če je točna, je to sicer žalostno dejstvo, ampak resnično se sliši oz. govori v prid heteroseksualnim družinam, kakorkoli nazadnjaško se to sliši. Meni osebno, ko nekdo omeni istospolno družino vedno pride na misel film Trije možje in mala dama, ki podobno (morda le na videz) skrbništvo pokaže na zelo zabaven način. Vendar Vesna Godina in drugi strokovnjaki bistveno bolje poznajo enačbo, o kateri sem govoril v nedavnem zapisu o komunizmu… Torej, če enačba (in Ojdipov kompleks, kolikor mi je znan, po svojem bistvu je enačba, ki terja razrešitev) pokaže, da vnešena spremenljivka istospolni starši vedno (!) vrže napačno razrešenega Ojdipa, potem je pač potreben tradeoff – ali nam je bolj všeč zdrav otrok, ali zavest o nediskriminatorni družbi. Oboje hkrati, če zgoraj navedeno drži, ne gre, žal. Izhod, kompromis, je le v tem, da tudi heteroseksualne družine v sodobni družbi večinoma pripeljejo do nerazrešenega Ojdipa in v patološki narcisizem, kot pravi Godina.

    Ne vem, skratka: toliko Godino poznam (in o tem priča tudi intervju), da vem da ima za svoje trditve precej premišljenih razlogov. Se pa strinjam, v njem res zagovarja marsikomu smešne trditve, da naj istospolno usmerjeni pridobivajo slovensko družbo še nekaj časa na svojo stran na ta način, da odnašajo babicam smeti, ampak je tudi to treba brati v kontekstu njenih drugih trditev.

    Skratka, hvala za poslan link še enkrat, morda se na to temo še kaj porodi v debati.

  10.   Nataša — 3.07.2010 @ 07:17

    Priznam, da nimam pojma o razreševanju Ojdipa, ampak razmišljam: a ne more odrasel človek (magari s pomočjo kakšnega strokovnjaka) nekoč razrešiti Ojdipa sam? In zakaj ga. Vuk Godina tako forsira razreševanje Ojdipa konec koncev? A ni tako, da sama vzgaja hčer? In zakaj sploh razreševati Ojdipa? Se ne da v miru živeti skupaj z Ojdipom, če ga ozavestimo? Sicer pa se strinjam z Beatnikom, zelo dober komentar. :)

  11.   beatnik — 3.07.2010 @ 08:56

    No, Andee, … o katerih strokovnjakih, ki bistveno bolj poznajo to enacbo, pa govoris? Vecinsko mnenje strokovnjakov je namrec, da gre za kombinacijo vec faktorjev, poleg socioloskih tudi genetskih in hormonskih. Skratka tista enacba je po mnenju vecinske stroke nepopolna, ker ji manjka bioloska spremenljivka, in jo je nemogoce razresit tako kot si je to zamislila Vuk Godina. Se vec, vecina znanstvenih publikacij je dokazala, da ni otrok homoseksualih starsev v nicemer na slabsem kot otrok heteroseksualnih, saj na njegov razvoj bistveno bolj vplivajo odnosi in interakcije v druzini kot sama struktura druzine. Je pa res, da Vuk Godina oblikuje odgovor tako, kot da si je celotna antropoloska stroka enotna, med tem ko biolosko teorijo podpirajo samo pristranski homoseksualci. Ze v sami formi zavajajoc odgovor, na substancni ravni pa itak izpade kot da gospa v zivljenju ni prebrala drugega kot frojdovski prirocnik.

    Ja, saj… izjava o odnasanju smeteh babicam je se posebej neumna ravno v kontekstu njenih drugih trditev. Razlog zakaj meni, da se ni prisel cas za izenacitev posvojitvenih pravic, je namrec stigmatizacija otrok. Otrok istospolnih starsev bo v soli trpel, ker ga bodo sosolci zasmehovali tako kot so zasmehovali njeno hcerko, ki ima cerebralno paralizo. Gospa antropologinja je bila sokirana, ker sestletne sosolke niso hotele prijeti njene hcerke za roko. S tem potem podpre argument, po logiki katerega bi bilo v Sloveniji najbolje prepovedat otroke tudi crnim, rumenim, debelim in zaspeglanim, ker bodo njihovi crni, rumeni, debeli in zaspeglani otroci predmet zbadljivk vrstnikov. Da ne omenjam, da poignorira dejstvo, da otroci z istospolnimi starsi ze dolgo obstajajo v Sloveniji in bi bila ureditev statusa njim v prid. Namesto da se kot kaksna brucka, ki se ni ugotovila, da je zgresila studij, zapleta z amaterskimi teorijami, bi lahko recimo izpostavila mizerijo slovenskih izobrazevalno-vzgojnih institucij in konstruktivno predlagala izboljsavo pedagoskih pristopov, tudi v luci omenjene problematike.

    Skratka, lepo da si jo spremljal na predavanjih in ves, da gospa pred vsako trditvijo dobro premisli… samo potem vse skupaj izpade se bolj tragicno.

  12.   Rado — 3.07.2010 @ 09:38 Rado

    Pri presoji tki. Parade ponosa, se mi zdi psihološka analiza homoseksualnosti nepotrebna.

    Parada ponosa je pompozno dejanje posameznikov, ki iz svoje spolne usmerjenje delajo zgodbo in so se za te potrebe združili. In ki iz te zgodbe želijo iztržiti več, kot jim sicer pripada. Parada ponosa je strukturno nelogična. O tem sem tudi pisal na svojem blogu.

  13.   andee — 3.07.2010 @ 11:54 andee

    @Nataša:
    o tem boš morala povprašati terapevtske psihoanalitike, ki jih pri nas sicer ni prav veliko. Ojdipov kompleks pomeni razrešitev trikotnika oče(ki ‘ima’ mamo)-mama(predmet želje)-otrok(ki želi mamo), in se z njim sreča vsak otrok že zelo zgodaj, bistveno prezgodaj, da bi sam imel kaj posebnega racionalnega vpliva na razrešitev. O tem govori tudi Godina. Če ga ne razrešimo, imamo celo življenje probleme z ustrezno socialno identifikacijo in odnosi z drugimi. Zato je tako pomembna pravilna razrešitev.

    @Rado:
    Zgodba parade ponosa je enako strukturno nelogična, kot vsako posebno izpostavljanje drugačnosti ali praznovanje pravic za neko družbeno skupino. Če gledaš na ta način, je po mojem enako nesmiselna kot prvi maj, praznik delavstva.

  14.   andee — 3.07.2010 @ 12:01 andee

    @Beatnik:
    se z nekaterimi argumenti čisto strinjam. In da, Vesna Godina velikokrat lahko deluje enostransko in je nagnjena k teoretsko zelo radikalnim, ostrim pozicijam, ki večinoma izhajajo iz frojdovske in lakanovske psihoanalize. Zato ti sam ne morem ponuditi primernega odgovora – mislim, da vsekakor ni dobro vzeti njenih trditev ‘zdravo za gotovo’, in je gotovo potrebno (v veliki meri) upoštevati mnenje drugih strokovnjakov, ki bolj zagovarjajo biološke teorije, je pa vsekakor zelo dobro, da Godina je tu in da prisluhnemo in premislimo tudi njene trditve.

  15.   Rado — 3.07.2010 @ 12:02 Rado

    Andee,
    le da jaz za istospolne trdim, da ne gre posebno družbeno skupino. Slednja je le izmišljena kategorija.

  16.   niko — 3.07.2010 @ 12:05

    Ne vem, kako je z vami, a jaz sem bil vedno ponosen, da sem Slovenec, da je moj narod žilav in odporen – pa človeško povprečno moder.

    Bomo šli v Avstrijo nagovorit avstrijske Slovence, da organizirajo parado ponosa?

    :D

  17.   andee — 3.07.2010 @ 12:10 andee

    @Rado:
    kaj pa potem po tvojem označuje neko posebno družbeno skupino, katere značilnosti, ki jih istospolni nimajo?

    @Niko:
    kako pa veš, da vsaj nekateri od istospolnih tudi niso ponosni na žilavo slovenstvo?

  18.   Rado — 3.07.2010 @ 12:18 Rado

    Andee,
    o tem sem pisal tu: http://rado.blog.siol.net/2010/06/30/gaji-in-lesbijke-me-ne-zanimajo/ /da se ne ponavljam/.

  19.   andee — 3.07.2010 @ 12:36 andee

    @Rado:
    hvala za link, sem prebral. Nekaj misli:

    ‘Spolna usmeritev pa je človekova intima, ki ne sme in ne more biti predmet javne obravnave.’

    Dobro, v redu.

    ‘Od lani se lahko spominjamo napada na aktivista Blažiča, letos smo priča vandalizmu in prostaškemu pisanju na stene lokala in na stene sodničine hiše’

    Hmmmm… Če spolna usmeritev res ne sme biti predmet javne obravnave, od kod potem javni ekscesi in napadi na istospolne? Ali ni pisanje na stene poseg v javni prostor? In ali ni (množična) produkcija grafitov na to temo hud poseg v zasebnost nekoga (ki si jo lepo definiral zgoraj) in zato krivično, celo kaznivo dejanje? Ali niso napadi, kot so denimo v Rusiji na istospolne, kjer je popolnoma evidentno, da je bil edini razlog za napade prav drugačnost, določena značilnost nekoga, dovoljšen razlog, da se tej skupini nameni posebna pozornost in se v javnem prostoru opozori na sprejemanje te drugačnosti? Morda parada ni pravi način, ne vem, ampak s tabo se strinjam v eni točki – da gre dejansko za vprašanje javnega prostora.

  20.   Rado — 3.07.2010 @ 13:12 Rado

    Citiram: “Hmmmm… Če spolna usmeritev res ne sme biti predmet javne obravnave, od kod potem javni ekscesi in napadi na istospolne?”

    Strinjam se, da so javni ekscesi in napadi na istospolne, patološki. Že v smislu konkurenčnosti, bi normalno misleč heteroseksualec moral biti vesel čimvečjega števila moških istospolnežev, kajti več kot je homičev, manjšo konkurenco ima pri lastnem dostopu do žensk.

    A patološki je tudi ekshibicionezem istospolnežev. Naj ljubijo in seksajo s komerkoli, a prosim jih naj ne počno tega meni (nam) na očeh.

    Iz tega sledi, da sta se ad hoc***, srečali dve skupini, ena nerazmišljujoča in patološko agresivna ter druga eksibicionistično koristoljubna. Po mojem mnenju sta obe potrebni zdravljenja. Je pa evidentno, da ena skupina generira drugo. Sami se lahko opredelite, katera je začela.

    Zdi se mi, da je zgoraj tudi odgovor na tvoje omenjanje Rusije.
    :-)

    *** Vidiš Amdee, po moje je ravno ta “ad hoc” znak, da ne gre za organsko, ampak za izmišljeno manjšino.

  21.   Sajt — 3.07.2010 @ 13:56

    Jaz pa mislim, da razrešitev Ojdipovega kompleksa psloh ne bi smela vstopati v debato o istospolnih posvojitvah. Problem se nahaja v psihoanalizi, ki, vsaj kolikor sem bral, ni veljavna teorija z vidika epistemologije. Popper je ravno psihoanalizo izpostavil kot primer teorije, ki je preveč fleksibilna in tako zmožna pojasniti vsak psihološki fenomen. Katerakoli teorija, ki je tako fleksibilna, da je zmožna pojasniti vsak problem prazaprav ni teorija, saj je ni moč zavrniti in torej preveriti. Če torej veljavnost Ojdipovega kompleksa v praksi ni moč preveriti, ni znanstveno dokazan in kot tak ne bi smel vstopati v diskurz.

  22.   andee — 3.07.2010 @ 14:15 andee

    @Rado:
    če ‘ena skupina generira drugo’, ali sta se potem res srečali ad hoc?

    @Sajt:
    ja, imaš poanto, čeprav precej obrabljeno. Popper res piše, da sta freudizem in marksizem neznanstveni teoriji, ker sta nefalsifikabilni, torej nista zmožni formulirati trditev, ki bi bile lahko predmet preverjanja. Ampak tudi Popper se je morda motil… Vprašanje je seveda, kaj je znanost in kaj je znanstveno. Glede na Popperja tričetrt (ali kar skoraj vse) družboslovja ni znanost.

    Tudi sodobna psihoanaliza je nekaj čisto drugega kot zgolj lakanovstvo. Zato je njena znanstvenost na čisto drugih temeljih. Predvidevam, da je tudi razreševanje Ojdipa zato možno brati skozi te različne tradicije, namesto Lacana torej raje skozi Melanie Klein in podobne. Vendar dlje od tega žal ne vem.

  23.   niko — 3.07.2010 @ 15:28

    Ne me v smrt zaradi smeha spravljati Andree: kaj parada ponosa ni javna obravnava?

    Ko gradiš temelje, jih pač ne gradiš s strešniki …

    Saj vem, da večina ponosnih ne bo razumela – in to bi moral biti vzrok, da ne bi bili posebej ponosni.

  24.   1337 — 3.07.2010 @ 15:34

    Hahaha, lol :) Fucking good point there :) Človek bi si mislil da bi parado ponosa navdihnil dosežek, na katerega si lahko ponosen, ne pa ponos sam :) ))))))))))))))))))))))))))))

  25.   andee — 3.07.2010 @ 15:54 andee

    @Niko in 1337:
    parada ponosa je tako javna obravnava kot odziv na omenjene javne obravnave. In je javna prav zaradi tega. Če sploh razumem Nikov point, that is (pa nisem med ‘ponosnimi’).

  26.   andee — 3.07.2010 @ 16:39 andee

    Samo tole bi dodal, po kratkem pregledu, kaj se piše o in ob letošnji paradi ponosa. Da hate skupina, ki je predmet tega zapisa, sploh ni naključje, ampak žal dejanski odsev stanja. Stanja, v katerem prihaja do poplave dejanskega banaliziranega populizma in nestrpnosti, ki se prodajata pod krinko ‘drugačnega mišljenja’, in ki sta izbruhnila pri nas ob pričetku krize. Nestrpnosti, ki prihaja z leve in z desne, žal, in z obeh strani zelo močno, tako da je že težko dejansko razbrati, za kaj sploh gre in od kod neke trditve prihajajo.

    Tako da, ja, bi se morda celo delno strinjal s tem, da parade niso najboljši mehanizem za opozarjanje na nesprejemanje drugačnosti, zlasti v primeru LGBT gibanja, so pa nekaj nujnega, da se opozori na levi in desni populizem, ki preplavlja slovensko družbo. Nekaj resnično nujnega, in če ne drugega, že to daje današnji paradi njen smisel.

RSS vir za komentarje na objavo. Trackback URI

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

Blog V krizi smisla tiči misel | Zagotavlja SiOL | O Sistemu |